השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עורך דין חדלות פירעון

    כפי שיודע כל עו"ד חדלות פירעון החוק החדש מגלה התחשבות רבה במצבו הכלכלי של החייב ושם את הדגש על שיקומו. החוק למעשה בא לשנות את התפיסה החברתית והמשפטית ולהעביר את הדגש מענישה לעבר שיקום תוך ניסיון להביא לפירעון של כמה שיותר מהחובות במהלך ההשתתפות בהליך. בסיוע עורך הדין יש למלא תצהיר הסתבכות על מנת שיהיה אפשר להגיש בקשה לצו לפתיחת הליכים. בית המשפט שדן בהליכי חדלות פירעון של חייב יחיד הוא בית משפט השלום באזור מגורי החייב או באזור שבו מצויים נכסיו ועסקיו העיקריים. על ניהולו השוטף של ההליך יהיה אחראי גוף במשרד המשפטים המכונה "הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי"

    עו"ד חדלות פירעון ומיקום ניהול ההליך

    כאשר מדובר על חייבים בעלי היקף חובות של עד 150 אלף ₪  ההליך בניצוחו של עו"ד חדלות פירעון יתנהל מול ההוצאה לפועל ולא בבית המשפט. רשם ההוצאה לפועל למעשה מחליף את הממונה ואת בית המשפט. למרות חוק יסוד חופש העיסוק נקבע כי מי שמוגדר חדל פירעון אינו יכול לעסוק בשיווק וייעוץ פנסיוני, בקבלנות, בתיווך בנדל"ן ובעריכת דין. מי שמשתתף בהליך אינו יכול גם להיבחר כחבר במועצות מקומיות ובגופים סטטוטוריים נוספים.

    שלבי הליך חדלות פירעון

    במסגרת עבודתו עו"ד חדלות פירעון מלווה את החייב בכל שלבי ההליך. בשלב הראשון יש להגיש בקשה לצו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ולקבל צו לפתיחת הליכים. בתוך 30 ימים מעת הגשת הבקשה אמורה להתקבל תשובה על דחייתה או אישורה. לאחר מכן מתחילה תקופת הביניים מעת קבלת הצו ועד למתן הצו לשיקום כלכלי. תקופת הביניים אורכת לרוב כ-11 חודשים ובמהלכם החייב צריך למסור לנאמן מידע מפורט על הכנסותיו, הוצאותיו, חובותיו ונכסיו כמו גם לעמוד בכל החובות והמגבלות שהוטלו עליו בצו. הנאמן אחראי לניהול המשא ומתן עם הנושים השונים ולגיבוש הסדר תשלומים שיובא לאישור סופי בבית המשפט. עו"ד ניר עוקשי עוסק בייצוג בהליכי הוצאה לפועל ומלווה רבים בהליך חדלות פירעון לשם שיקומם הכלכלי.

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    דילוג לתוכן